Supermatala ja aerodynaaminen lisävalopaneeli, joka on varustettu mm. kahdella eri tehotilalla sekä upealla yhdistelmävalokeilalla. Valossa myös kaksivärinen (oranssi ja valkoinen) parkkivalo! Mitattu valoteho 8151 lm, mitattu kantama 479 m @ 1 lux.
143,35€
179,90€
Kappalemäärä:
Purelux Panther Aero S540 Gen2 on aerodynaamisesti muotoiltu lisävalo, joka edustaa lisävalopaneelien suosituinta kokoluokkaa tyylikkäästi. Tässä lisävalossa yhdistyvät moderni ulkoasu sekä loistava koko-tehosuhde, jotka yhdessä nostavat sen suoraan yksirivisten lisävalojen parhaimmistoon. Ulkoisesti paneeli on hillityn tyylikäs tumman optiikan, matalan rakenteen, kehyksettömän linssin sekä kaksivärisen parkkivalon (oranssi ja valkoinen) ansiosta, mutta sisäänsä se kätkee kokoonsa nähden hurjan suorituskyvyn. Aero S540:sta löytyy kaksi eri tehotilaa, eli siitä voidaan kytkeä käyttöön joko tieliikenteeseen hyväksytty rajoitettu tehotila tai täystehon käyttöön vapauttava Purelux PowerBoost®-tila, jossa valoteho kipuaa 8151 lumeniin kantaman ollessa mitatusti 479 metriä @ 1 lux.
Toisin kuin yleensä, mitään ylimääräistä johtoa ei tarvitse kytkeä tai irrottaa valaisimen eri tehotilojen aktivoimiseksi, vaan siirtyminen PowerBoost®- ja tieliikennetilan välillä onnistuu ennennäkemättömän helposti valaisimen päädyssä olevaa nappia painamalla. Viimeksi käytössä ollut tehotila jää valaisimen ”muistiin”, ja täten sinun ei tarvitse esim. tieliikennekäytössä huolehtia siitä, että valaisin syttyisi aina maksimiteholla päälle, kun virta katkaistaan välissä ja autolla lähdetään uudestaan liikkeelle.
Huom! Purelux PowerBoost®- ja tieliikennetilan eron huomaa käytössä selkeästi – PowerBoost®-tila on huomattavasti tehokkaampi ja sitä ei tule käyttää normaalissa tieliikenteessä ajettaessa, ainoastaan maastossa.
Panther Aero S540:n valokeila koostuu suorakulmion muotoisesta leveästä pääkeilasta, joka on täydellinen yhdistelmä sekä kantamaa että leveyttä. Paneeli ohjaa valoa sekä kauas eteen että sivuttaissuunnassa laajalle alueelle, jolloin myös tienreunat saadaan valaistua tehokkaasti jo heti keulalta lähtien. Pystysuunnassa valokeila on pehmeästi rajattu, minkä vuoksi se on optimaalinen erityisesti keula-asennuksiin. Korkeussuunnassa rajatusta keilasta huolimatta valoa riittää kuitenkin hyvin myös mäkisessä maastossa ajamiseen sekä kattoasennuksiin.
Erot kaarevan ja suoran Panther Aeron väliltä löytyy valokeilasta: kummassakin mallissa keila riittää hyvin valaisemaan koko tien laidasta laitaan, mutta kaarevassa paneelissa valon pääkeila on kuitenkin n. 50% leveämpi, eli tehokkaasti valaistu alue on kaarevassa mallissa leveämpi. Muista Panther-sarjan paneeleista poiketen 54 cm levyisissä valoissa suoran mallin koko valokeila on piirun verran leveämpi kuin kaarevassa mallissa, mikä johtuu puhtaasti siitä, että suorassa paneelissa sivuttaissuunnassa leviävää hajavaloa on enemmän. Mikäli siis haet valoa, jossa tehokkaasti valaistu alue on mahdollisimman laaja, on kaareva paneeli parempi valinta, ja mikäli taas haluat maksimoida valokeilan kantaman, on suora malli parempi. Kaarevassa mallissa valokeila on myös ylä- ja alareunasta suorempi, joten se on hieman parempi vaihtoehto todella matalalle tuleviin asennuksiin.
Tarkasti viimeistellyn valokeilan ohella toinen merkittävästi ajokokemusta parantava ominaisuus on valaisimen neutraali 5000 kelvinin värilämpötila. Neutraali värilämpötila on optimaalinen tieliikenteeseen, sillä se helpottaa mm. maastonmuotojen sekä esteiden havainnointia, eikä se heijasta sokaisevaa kirkkautta luonnon valkeasta lumipeitteestä kuljettajan silmiin tai vääristä osoitettavan kohteen värejä. Lisäksi neutraali värilämpötila toimii viileitä sävyjä paremmin huonoissa keliolosuhteissa, ja se auttaa pitämään katseen terävänä loputtomalta tuntuvassa pimeydessä. 5000K värilämpötila sointuu mukavasti myös uudempiin autoihin, joissa on vakiona LED- tai Xenon-valot.
Panther Aero S540:n aerodynaamisuus, tyylikäs musta profiili, tumma optiikka sekä valon alareunassa upeasti kulkeva, oranssina tai valkoisena palava parkkivalo tekevät paneelista viimeistellyn ja modernin lisän mihin tahansa ajoneuvoon. Näyttävyyden ja huikeiden valaisuominaisuuksien lisäksi valaisin on myös erittäin kestävä, mistä kertoo esim. sen korkein mahdollinen tiiveysluokitus IP69K. Valaisimen runko on valmistettu pulverimaalatusta alumiinista, joka on käsitelty hapettumiselta, auringon haitallisilta UV-säteiltä, vaihtelevia sääolosuhteita erinomaisesti kestävällä sekä myös likaantumiselta suojaavalla erikoispinnoitteella. Valaisimen linssi on iskunkestävää ja erittäin laadukasta Lexan polykarbonaattia, joka kestää ajossa väistämättä tulevat kiveniskut ja oksien raapimiset. Valon etuosa on muotoiltu täysin tasaiseksi, eli linssin ympärillä ei ole lunta, jäätä tai likaa kerryttävää kehystä.
“Purelux Panther series is made with uncompromised quality and top of the line performance. Every feature is finely tuned to fit any type of situation and vehicle. Don’t hesitate, ride with the Panther!” – Purelux
Valon mukana toimitetaan sekä perinteiset päätyjalat että valaisimen alapuolelle tulevat leveyssäädettävät kiskokiinnikkeet, joten sen kiinnittäminen eri kohteisiin onnistuu vaivattomasti. Kytkentää helpottaa valaisimen virtajohdossa valmiina oleva 2-napainen DT-liitin sekä parkkivaloille erikseen lähtevät plusjohtimet. Laaja käyttöjännitealue (9-36V) mahdollistaa kytkennän niin 12V- kuin 24V-järjestelmiin, ja valon erittäin maltillinen referenssiluku (25) mahdollistaa asennuksen käytännössä kaikkien vakiovalojen rinnalle ilman, että alkuperäisiä valoja karsitaan pois käytöstä! Lisäksi valaisin on radiohäiriösuojattu ECE R10-standardin mukaisesti. Kahden vuoden (24 kk) takuu!
Huom! Voit ostaa yllä olevat täydelliset setit joko sellaisenaan TAI ottaa niiden lisäksi vielä XBB OBD Dongle & PowerUnit -kytkentäreleen (kts. tuotevaihtoehdot), jonka avulla lisävalo saadaan kytkettyä myös CAN-väylä -ohjattuihin valoihin. Lyhykäisyydessään kytkentä tätä relettä käyttämällä toteutetaan siten, että ohjainlaite (OBD Dongle) asetetaan auton OBD-II-porttiin ja PowerUnit -rele vaihdetaan mukana tulevan johtosarjan alkuperäisen releen tilalle. OBD-porttiin asetettu ohjainlaite nappaa pitkien valojen signaalin CAN-väylästä ja lähettää tiedon täysin langattomasti johtosarjassa olevaan releeseen, joka taas ohjaa lisävaloa tämän signaalin mukaan.
Katso XBB Dongle & PowerUnit -kytkentäreleen kanssa yhteensopivat automallit tästä.
Yleispätevän kytkentä- ja asennusohjeen löydät täältä: Lisävalojen asennusopas. Linkin takaa löytyy yleisimmät asennukset mm. relejohtosarjan avulla sekä opas lisävalojen asentamiseksi CAN-väylään.
Valmistajan kytkentä- ja asennusohjeen (FI/SE/NO/DK/EN) löydät painamalla tästä.